DOBRE MIEJSCE SZUKA DOBREGO SPECJALISTY
Ogłoszenie o pracę dla psychoterapeuty
Dyrektor Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku, ul. Racławicka 17 ogłasza nabór na stanowisko: PSYCHOLOGA/PEDAGOGA do prowadzenia psychoterapii dzieci i młodzieży w GOPP.
Zapraszamy osoby spełniające warunki naboru, które chciałyby dołączyć do naszego zespołu. Warunkiem udziału w rekrutacji jest posiadanie niezbędnego wykształcenia, pozwalającego na prowadzenie psychoterapii dzieci i młodzieży - wyższe magisterskie na kierunku psychologia lub pedagogika, ukończona szkoła psychoterapeutyczna lub minimum ukończone 2 lata szkolenia w ramach szkół psychoterapii uznanych przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne lub Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz gotowość do pracy w zespole, empatia i wrażliwość w kontakcie z drugim człowiekiem.
Oferujemy pracę w zespole klinicznym, który ma bardzo duże doświadczenie i jednocześnie cały czas doskonali swoje umiejętności poprzez udział w superwizjach, szkoleniach, seminariach i konferencjach. Praca w GOPP umożliwia zdobycie doświadczenia klinicznego i nabycie umiejętności pracy w zespole terapeutycznym. Ośrodek stawia na podnoszenie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników i oferuje możliwość dofinansowania do szkoleń i konferencji. Zależy nam na osobie, która chce rozwijać swoje umiejętności psychoterapeutyczne i doskonalić własny warsztat pracy, jest otwarta na doświadczenia zespołowe i nie boi się zawodowych wyzwań. W GOPP istnieje również możliwość włączenie się w realizację dodatkowych projektów i zadań.
Więcej informacji o Ośrodku www.raclawicka.gda.pl
I. KANDYDAT PRZYSTĘPUJACY DO NABORU POWINIEN SPEŁNIĆ:
1. Wymagania niezbędne
• wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku psychologia lub pedagogika, ukończona szkoła psychoterapeutyczna lub minimum ukończone 2 lata szkolenia,
• obywatelstwo polskie,
• nieposzlakowana opinia,
• niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
• pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
2. Wymagania dodatkowe
• umiejętność prowadzenia psychoterapii,
• umiejętność sprawnej organizacji pracy,
• wysokie umiejętności komunikacji i współpracy w zespole,
• odpowiedzialność, zaangażowanie oraz dobra organizacja pracy.
II. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU, W SZCZEGÓLNOŚCI:
• prowadzenie psychoterapii dzieci, młodzieży,
• prowadzenie konsultacji z rodzicami/opiekunami prawnymi,
• praca w zespole klinicznym,
• udział w superwizjach.
III. REKRUTACJA I ZATRUDNIENIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPP 2024 r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wyniósł 0,1 %.
IV. KANDYDATOM OFERUJEMY:
• umowę o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia,
• wymiar czasu pracy: cały etat (40 h tygodniowo),
• miejsce pracy : siedziba GOPP, 80-406 Gdańsk, ul: Racławicka 17 (w br. planowana jest zmiana siedziby ul. Skrajna 5),
• wynagrodzenie zasadnicze na pełen etat 7 337 – 8 740 zł brutto, w zależności od posiadanych kwalifikacji i doświadczenia,
• dodatek stażowy - po 5 latach pracy w wysokości wynoszącej 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego,
• dodatkowe wynagrodzenie roczne (ustawa z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej – Dz.U.2018 r. poz. 1872),
• premie uznaniowe i dodatki,
• przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień 2025 r.
V . WYMAGANE DOKUMENTY
1. List motywacyjny.
2. Życiorys (CV) ze szczególnym uwzględnieniem pracy zawodowej (z adresem e-mailowym - jeśli kandydat posiada lub numerem telefonu).
3. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (dyplom ukończenia studiów, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach).
4. Kserokopie świadectw pracy potwierdzających okresy zatrudnienia lub innych dokumentów, zaświadczeń potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe, oświadczenie kandydata o stażu pracy w przypadku trwającego stosunku pracy.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych( Dz.U. z 2024 r. 1135 ) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
5. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6. Oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych i że korzysta z pełni praw publicznych.
7. Oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. Inne dodatkowe dokumenty, które mogą mieć znaczenie podczas prowadzonego naboru.
9. Wszystkie dokumenty oraz list motywacyjny i życiorys CV winny być opatrzone własnoręcznym podpisem i datą wraz z klauzula o treści :
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej w Gdańsku dla potrzeb rekrutacji na stanowisko psychologa zgodnie z art. 6 ust.1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 206 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych ."
10. Dokumenty potwierdzające staż pracy lub kompetencje nabyte w trakcie pracy lub nauki zagranicą muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Dokumenty potwierdzające staż pracy winny jednoznacznie wskazywać okres zatrudnienia oraz charakter stosunku prawnego, na podstawie którego świadczona była praca zagranicą.
11. Dokumenty przedkładane w formie kopii winny być potwierdzone przez kandydata klauzulą ,,za zgodność z oryginałem”.
VI. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku 80-406, ul. Racławicka 17, w zamkniętej kopercie lub przesyłać pocztą na adres: Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej Dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku z następującą adnotacją: „nabór na stanowisko psychologa/pedagoga w GOPP w Gdańsku - Oferta " w terminie od 04.03.2025 r. do 17.03.2025 r., (decyduje data wpływu oferty do GOPP).
2. Aplikacje, które wpłyną do GOPP po wskazanym terminie lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
3. Do kolejnego etapu rekrutacji zostaną zaproszeni kandydaci, którzy:
• złożą wszystkie wymagane dokumenty,
• spełniają wszystkie wymagania niezbędne.
4. Kandydaci spełniający ww. wymagania niezbędne na stanowisko psychologa/pedagoga zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą e-mail o dalszych czynnościach. Osoby, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą informowane.
5. Nadesłanych ofert nie odsyłamy, podlegają one zniszczeniu.
6. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 347-89-30
w godzinach urzędowania GOPP.
7. Oferowane stanowisko nie jest stanowiskiem urzędniczym, zatem nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursu przewidziana w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Konferencja dla mieszkanek i mieszkańców Miasta Gdańska
UDZIAŁ W WYDARZENIU BEZPŁATNY - OBOWIĄZUJĄ ZAPISY! (liczba miejsc ograniczona)
Gdzie? Centrum Dolna Brama ul. Dolna Brama 8
Kiedy? 05.04.2025 r.
Zapraszamy:
- rodziców dzieci i młodzieży,
- dzieci w przedziale wiekowym 4-13 lat,
na corocznie organizowaną konferencję w ramach Kampanii Społecznej "DOM - Dziecko Otulone Miłością".
Program:
09:00-9:45 Rejestracja i poczęstunek.
9:45-12:00 Warsztaty dla dzieci.
10:00-12:00 Warsztaty dla rodziców.
12:00 Poczęstunek
REJESTRACJA:
Aby zarejestrować się należy wypełnić formularz i wybrać jeden z trzech warsztatów dla rodziców:
SZCZEGÓŁY WYDARZENIA
Warsztaty psychologiczne dla rodziców:
Warsztat skierowany do rodziców dzieci w każdym wieku, stanowić będzie przestrzeń do zastanowienia się nad swoimi wyobrażeniami dot. rodzicielstwa, nadziejami, rozczarowaniami i wyzwaniami. Zastanowimy się wspólnie nad tym czy frustrowanie powinno występować w wychowaniu i jeśli tak, to w jakiej skali? Kiedy chronienie dziecka wcale go nie chroni i czy naprawdę musimy „wytrzymywać". Przyjrzymy się, gdzie przebiegają granice rodzica i dziecka, i czy powinny być takie same? W trakcie warsztatu dowiecie się także dlaczego należy i jak skutecznie komunikować dziecku swoje granice.
mgr Roksana Galewska - psycholożka, seksuolożka, psychoterapeutka. Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia oraz podyplomowych studiów z seksuologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS. Aktualnie kończy 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne do certyfikatu psychoterapeuty ISPHS (2021-2025r.) Od 2016 roku prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla młodzieży, osób dorosłych i seniorów, współpracując z placówkami oświatowymi oraz organizacjami pozarządowymi. Od 7 lat wspiera osoby w kryzysach psychicznych, pracując z młodzieżą, dorosłymi oraz rodzinami w ośrodkach i organizacjach pozarządowych. Od 2021 roku współtworzyła kampanię Niebieskie Trampki Fundacji FOSA, stanowiącą szereg działań na rzecz promocji zdrowia psychicznego młodzieży oraz profilaktyki depresji i zachowań okołosuicydalnych. W ramach własnej praktyki pracuje z młodzieżą oraz osobami dorosłymi, indywidualnie oraz z parami. Obecnie współpracuje z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, w ramach którego prowadzi psychoterapię dzieci i młodzieży oraz konsultacje seksuologiczne.
mgr Anna Szemryk-Sadowa – psycholożka, pedagożka resocjalizacyjna, psychoterapeutka psychodynamiczna. Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia oraz pedagogiki resocjalizacyjnej na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła czteroletnią szkołę psychoterapii psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Od ponad 10 lat wspiera osoby w kryzysach psychicznych, pracując z dorosłymi oraz rodzinami. Na co dzień koordynuje projekty związane ze zdrowiem psychicznym w Gdańsku, koncentrując się na działaniach psychoedukacyjnych i terapeutycznych. Od 2021 roku współtworzyła kampanię Niebieskie Trampki Fundacji FOSA, stanowiącą szereg działań na rzecz promocji zdrowia psychicznego młodzieży oraz profilaktyki depresji i zachowań okołosuicydalnych. W ramach własnej praktyki pracuje z osobami dorosłymi.
Warsztat poruszy jedno z kluczowych wyzwań wychowawczych – temat wdzięczności i jej braku. W trakcie spotkania omówimy, jak proces separacji oraz związane z nim oczekiwania, obawy, rozczarowania czy wyobrażenia mogą wpływać na relacje rodzinne. Przyjrzymy się czym właściwie jest tytułowa (nie)wdzięczność, ale także jak bycie niegrzecznym, frustracja związana ze stawianiem granic, lub niezrozumienie mogą prowadzić do konfliktów. Warsztat będzie okazją do swobodnej wymiany doświadczeń, wspólnego zastanawiania się nad procesem dojrzewania, uzyskania praktycznych wskazówek oraz lepszego zrozumienia nastoletnich emocji i reakcji.
mgr Justyna Gniewek - psycholożka, psychoterapeutka psychodynamiczna w trakcie szkolenia. Ukończyła jednolite studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Gdańskim oraz licencjackie studia z logopedii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Aktualnie uczestniczy w 4-letnim szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie psychodynamicznym organizowanym przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne. Obecnie współpracuje z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, gdzie prowadzi psychoterapie indywidualną oraz konsultacje dla rodziców. Doświadczenie praktyczne zdobywała między innymi w: Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej, Publicznym Pozytywnym Przedszkolu nr 7 w Gdańsku; Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Gdańsku.
Zuzanna Maciuk – psycholog, psychotraumatolog. Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Gdańskim. Dyplom Psychotraumatologa uzyskała w Fundacji Pomorskie Centrum Psychotraumatologii w Gdańsku, gdzie uczestniczy w kolejnym etapie szkolenia z zakresu terapii traumy. Doświadczenie zawodowe zbierała m.in. pracując jako wychowawca z młodzieżą oraz ich opiekunami, prowadząc programy profilaktyczne dla młodzieży oraz współpracując przy realizacji projektu „Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych, finansowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. W Ośrodku zajmuje się pracą z młodzieżą oraz dorosłymi.
Wykład połączony z dyskusją i warsztatem umiejętności komunikacyjnych dla rodziców nie tylko nastolatków.
Jak rozumieć dziecko, które przestaje być dzieckiem?
Jak respektować granice dziecka i jak chronić własne?
Jak rozmawiać, by wzajemnie się rozumieć?
Jak skorzystać z okresu rozwoju dziecka dla rozwoju własnego?
Marek Rosłoń - psychoterapeuta, psycholog i filozof. Absolwent Uniwersytetu SWPS w Sopocie, Akademii Ignatianum w Krakowie i Uniwersytetu Gregoriańskiego w Rzymie. Ukończył pięcioletni, całościowy kurs psychoterapii ze szczególnym uwzględnieniem terapii rodzin, przygotowujący do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, organizowany przez Fundację Rozwoju Terapii Rodzin „Na Szlaku”. Doświadczenie kliniczne zdobywał w Klinice Psychiatrii Collegium Medicum UJ: na oddziale stacjonarnym leczenia psychoz, w Zakładzie Terapii Rodzin i Psychosomatyki oraz w Środowiskowym Domu Samopomocy przy oddziale dziennym, współpracował także z Oddziałem Dziennym Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym dla Dzieci i Młodzieży w Gdańskim Centrum Zdrowia, gdzie prowadził terapię rodzin. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Warsztaty i animacje dla dzieci
Warsztaty kreatywne, animacja @Stowarzyszenie Arbuz
Sensoryczna Przygoda z Kolorami! (warsztat plastyczny) Zapraszamy najmłodszych na wyjątkowe warsztaty malarskie, gdzie liczy się radość tworzenia i odkrywania świata kolorów wszystkimi zmysłami! Dzieci będą malować na dużych powierzchniach, używając nie tylko pędzli, ale także rąk, patyków i wałków. Wzbogacimy nasze artystyczne eksperymenty o różne faktury – mąkę, piasek i inne materiały, by pobudzić kreatywność i rozwijać zmysł dotyku. To doskonała okazja do swobodnej ekspresji i świetnej zabawy w twórczej atmosferze!
Taniec w pudełku (warsztat ruchowy) Serdecznie zapraszam na warsztat ruchowy pt.: „Taniec w Pudełku”. Spotkanie poprowadzone będzie w oparciu o karty edukacyjne, które są ilustracjami z opisami, dającymi pomysły na szukanie ruchu, podpowiadają ruch, są impulsem do improwizacji i dobrej, włączającej zabawy
Warsztaty tworzenia magnesów (warsztat ceramiczny). Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję stworzyć własne magnesy na lodówki. Praca odbywać się będzie z gliny szybkoschnącej, która zachowa plastyczność przez wystarczający czas, by swobodnie uformować i ozdobić magnes. Na zakończenie warsztatów każdy uczestnik otrzyma swój magnes w bezpiecznym opakowaniu, dzięki czemu bez problemu zabierze go do domu i zawiesi na lodówce
Robimy kusze (warsztat techniczny). Na naszych zajęciach wykonamy dalekonośne kusze z prostych elementów, takich jak patyczki do szaszłyków, spinacze do bielizny czy słomki papierowe.
Robimy muzę. W czasie warsztatów uczestnicy zapoznają się z tworzeniem muzyki za pomocą sampli i loopów. Ich zadaniem będzie stworzenie zarysu utworu w ciągu dwóch godzin, korzystając z różnych fragmentów dźwiękowych i powtarzalnych pętli. Użyjemy looperów, które pozwolą na łatwe łączenie dźwięków i tworzenie rytmicznych struktur. Warsztaty mają na celu rozwój kreatywności i naukę pracy z dźwiękiem w prosty i intuicyjny sposób.
Partnerem wydarzenia jest Miasto Gdańsk, Centrum Dolna Brama oraz Stowarzyszenie Arbuz
Dyrektor Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku zaprasza do składania ofert na prowadzenie: usługi w ramach zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na lata 2024-2026. polegającego na: Prowadzeniu zajęć psychoedukacyjnych mających na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych rodziców i opiekunów (Szkoła dla rodziców i Wychowawców)
Rozpoczynamy nabór do bezpłatnej Psychoterapeutycznej Grupy dla Rodziców będących bliskimi (partner/partnerka, mąż/żona) osób z uzależnieniem, pn.: „Bliżej siebie”!
Serdecznie zapraszamy do udziału w pierwszej edycji grupy psychoterapeutycznej dedykowanej rodzicom - bliskim osób z uzależnieniem. Tworzymy przestrzeń gdzie znajdziecie Państwo bezpieczne i wspierające środowisko, w którym będziecie mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wspólnie pracować nad rozwiązywaniem problemów.
Kiedy?
Startujemy 17 lutego 2025 r. (poniedziałek) od godziny 18:30 do 20.30.
Grupa będzie spotykać się regularnie, co poniedziałek do końca czerwca z możliwością przedłużenia do grudnia 2025 r.
Gdzie?
ul. Dolna Brama 8, Gdańsk - siedziba Centrum Dolna Brama.
Program
TUTAJ
Jak się zapisać?
W celu kwalifikacji do grupy skontaktuj się z nami pod numerem (58) 347 89 30 , e-mail: sekretariat@raclawicka.gda.pl żeby umówić się na wstępną konsultacje.
Liczba miejsc ograniczona.
Pierwszą edycję grupy poprowadzą dla Państwa:
Joanna Buchholc, specjalista psychoterapii uzależnień w procesie certyfikacji
Magnus D′Oldenburg, psychoterapeuta Gestalt
Do zobaczenia!
Grupa odbędzie się w ramach zadań Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży i finansowana jest ze środków Gminy Miasta Gdańska przeznaczonych na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomani dla Gminy Miasta Gdańska na lata 2024-2026.
Dyrektor Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku zaprasza do składania ofert na prowadzenie: usługi w ramach zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na lata 2024-2026. polegającego na: Prowadzeniu zajęć psychoedukacyjnych mających na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych rodziców i opiekunów (Szkoła dla rodziców i Wychowawców)
Szczegóły TUTAJ
WIEK: 18-23 lata
FORMA GRUPY: półotwarta
MIEJSCE: Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, ul. Racławicka 17, Gdańsk Wrzeszcz
ZGŁOSZENIA: tel. (58) 347 89 30, e-mail: sekretariat@raclawicka.gda.pl
KOSZT: udział w grupie jest bezpłatny
Półotwarty charakter grupy oznacza, że czas jej zakończenia jest indywidualny dla każdego. Dzięki temu, co jakiś czas, pojawia się możliwość dołączenia.
Grupa jest adresowana do osób, które:
-uczą się/studiują w Gdańsku,
-mają bolesne i trudne relacje,
-przeżywają powtarzające się konflikty z osobami z otoczenia,
-pragną budować głębsze i bardziej satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi,
-chcą lepiej zrozumieć i wyrażać własne myśli, uczucia i potrzeby,
-pragną lepiej poznać siebie, rozpoznać źródła swoich trudności emocjonalnych i nauczyć się radzić sobie z nimi,
-czują, że są obciążone nadmiernym stresem.
Proponowana przez nas forma psychoterapii grupowej jest przestrzenią, w której wolno płynąca rozmowa pozwala zrozumieć przyczyny własnych trudności i pracować nad nimi w bezpiecznych warunkach.
Przed przyjęciem do grupy terapeutycznej prowadzone są konsultacje z psychoterapeutami prowadzącymi.
Maksymalna liczba uczestników to 10 osób.
Prowadzący: Agata Kowalska, Tomasz Montowski
Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych (FASD) jest nieuleczalnym, niegenetycznym zespołem chorobowym mogącym wystąpić u dzieci, których matki piły alkohol w czasie ciąży. Ponieważ FASD jest najczęściej występującym neurorozwojowym zaburzeniem rozpoznawanym u dzieci istnieje potrzeba większego skupienia się na problematyce spożywania alkoholu w czasie ciąży oraz na jego konsekwencjach w systemach rodzinnych. Stąd też ogólnym celem szkolenia jest transfer wiedzy i wymiana doświadczeń na rzecz kompleksowego systemu zrozumienia problematyki FAS/FASD i zapewnienia wsparcia do potrzeb dzieci.
W tym roku Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży organizuje cykl szkoleń o tematyce FAS/FASD dla pracowniczek i pracowników gdańskich żłobków i przedszkoli.
Szkolenie prowadzone jest przez zespół specjalistów (lekarza, logopedów, psychologów) zawodowo zajmujących się tą problematyką w III blokach tematycznych:
1. Zaburzenia neurologiczne i rozwojowe towarzyszące zespołowi FAS/FASD
10.00 – 12.00 Zaburzenia neurologiczne towarzyszące FAS/FASD
1. Diagnoza lekarska dziecka z FAS\FASD.
2. Negatywny wpływ alkoholu na OUN płodu.
3. Nieprawidłowy rozwój biologiczny dziecka z FAS.
4. Wnioski i pytania.
12.00 – 14.00 Zaburzenia rozwoju dzieci z FASD
1. FAS/FASD/ND-PAE - aktualne standardy diagnostyczne.
2. Zaburzenia pierwotne dzieci z FASD.
3. Zaburzenia wtórne dzieci z FASD.
4. Czynniki chroniące.
5. Pytania uczestników szkolenia.
Seweryna Konieczna - doktor nauk medycznych, lekarz neurolog, historyk medycyny, magister filologii polskiej, wieloletni nauczyciel akademicki. Ukończyła studia medyczne na wydziale lekarskim Akademii Medycznej w Gdańsku i studia polonistyczne na Uniwersytecie Gdańskim. Całe swoje życie zawodowe związała z Akademią Medyczną w Gdańsku – obecnie Gdańskim Uniwersytetem Medycznym. Powołanie medyczne realizuje jako neurolog w Klinice Neurologii Rozwojowej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, natomiast pasje humanistyczne w Zakładzie Historii i Filozofii Nauk Medycznych tej samej uczelni. Jest członkiem Komisji Badań nad Historią Nauk Medycznych Polskiej Akademii Nauk oraz członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, członkiem Polskiego Towarzystwa Neurologicznego i Towarzystwa Neurologów Dziecięcych. Jest od wielu lat konsultantem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych oraz diagnostą FAS. Autorka wielu książek i publikacji na temat historii medycyny i neurologii. Propagator wkładu polskich naukowców w naukę światową.
Jolanta Olechnowicz - absolwentka psychologii Uniwersytetu Gdańskiego Posiada specjalizację w zakresie pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży. Dysponuje wieloletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży z problemami rozwojowymi i emocjonalnymi. Jest certyfikowanym diagnostą FASD – certyfikat CM UJ i PARPA. Pracuje terapeutycznie prowadząc terapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz terapię rodzin i par. Od wielu lat prowadzi również wykłady i warsztaty dla rodziców i nauczycieli. Posiada certyfikat realizatora programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” wydany przez ORE. Ukończyła liczne szkolenia dotyczące pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży oraz szkolenia w zakresie systemowej terapii rodzin i par.
2. Złożoność problemów oraz wczesna stymulacja dziecka z FASD
10.00– 10.45 – Neurobiologia ufnego przywiązania. Wpływ traumy na rozwój mózgu. Trauma rozwojowa, relacyjna.
10.45 – 11.45 - Pozabezpieczne wzorce przywiązania ( więzi lękowe: unikająca, ambiwalentna; więź zdezorganizowana ).
11.45 – 12.00 Przerwa.
12.00 – 12.45 – Diagnoza funkcjonalna dziecka z uszkodzeniem mózgu spowodowanym alkoholem i traumą wczesnodziecięcą.
12.45 – 13.45 - Program wczesnej stymulacji dziecka bazujący na diagnozie funkcjonalnej.
13.45 – 14.00 – Pytania.
Ewa Olewicz – absolwentka psychologii i logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Specjalista I stopnia w zakresie psychologii klinicznej. Ukończyła Szkolenie z Systemowej Terapii Rodzin (I i II stopnia) organizowane przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz Szkolenie w Zakresie Psychoterapii atestowane przez Zarząd Sekcji Naukowej Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Odbyła liczne szkolenia w zakresie psychoterapii dzieci i młodzieży. Certyfikowany diagnosta FASD – certyfikat CM UJ i PARPA. Przez wiele lat pracowała w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, prowadząc terapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz terapię rodzin i par. Aktualnie współpracuje z GOPP jako koordynatorka projektu pomocy dzieciom z FASD i ich opiekunom oraz terapeuta rodzin i par. Prowadzi również terapię neuropsychologiczną dzieci z FASD oraz warsztaty dla ich rodziców. W ramach praktyki prywatnej pracuje terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Współautorka publikacji „Świat wewnętrzny adolescenta w rodzinie alkoholowej: raport z badań” w „Adolescencja: wybrane zagadnienia kliniczne i terapeutyczne” pod red. W. Radziwiłłowicz i A. Jarmołowskiej.
Katarzyna Kałamajska-Liszcz - matka adopcyjna dzieci dotkniętych FAS, żona i wieloletnia współpracownica dr Krzysztofa Liszcza, jednego z najważniejszych autorytetów problematyki FASD w Polsce, współautorka publikacji na temat FASD: ,, Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji”, ,,Biorę odpowiedzialność. Program profilaktyczno-edukacyjny”.
3. Czy to dziecko ma FAS/FASD? (a może ADHD lub autyzm?)
10.00 - 11.00 Kto przychodzi do żłobka/ przedszkola? Aktywne spojrzenie na definicje przez pryzmat obserwacji.
11.00 - 12.00 Czy to jest norma? Rozwój poznawczo – komunikacyjny w kontekście „kroków milowych” i „czerwonych flag”.
12.00 - 13.00 Budujemy obraz dziecka, określamy realne potrzeby i zagrożenia w kontekście doświadczeń z pracy z dziećmi z FASD.
Joanna Bielan w 2001 roku ukończyła oligofrenopedagogikę na UG. Jest certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej. Stale doskonali swój warsztat pracy poszerzając go m.in. o szkolenia TUS, terapię ręki i inne. Od 23 lat pracuje w Ośrodku Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju w Gdańsku, w projekcie FASD od 3 lat.
Honorata Brodnicka w 2001roku ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną na UG. W 2004 roku została dyplomowanym logopedą, a w 2007 r . neurologopedą. Stale poszarza warsztat pracy m. in.: terapia miofunkcjonalna, elektrostymulacja, integracja sensoryczna, integracja sensomotoryczna i inne. Od 23 lat pracuje o OWI Gdańsk., w projekcie FASD niemal od 6 lat.
Edyta Porydzaj ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną na UG w 2002 r. Jest dyplomowanym logopedą od 2005 r. , a od 2014 r. neurologopedą. W 2024 roku otrzymała stopień nauczyciela mianowanego. Stale doskonali warsztat pracy, ostatnio z zakresu miofunkcji i elektrostymulacji. Z ośrodkiem Wczesnej Interwencji w Gdańsku związana od 15 lat, w projekcie FASD od 4 lat.
Jeżeli Twoje dziecko, lub podopieczny boryka się z :
- z obniżonym nastrojem, stanami depresyjnymi
- stanami lękowymi, atakami paniki
- wykluczeniem społecznym, trudnościami w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami
- dylematami związanymi z określeniem swojej tożsamości płciowej i/lub seksualnej
- zachowaniami autoagresywnymi
- nadmiernym używaniem telefonu, komputera
Zapraszamy do udziału w cotygodniowej grupie terapeutycznej nastolatki / ów, którzy uczęszczają do średnich szkół w Gdańsku. Głównym obszarem naszej pracy jest możliwość rozumienia i nazywania własnych stanów emocjonalnych, tak by mogły być one integralną częścią każdego uczestnika. Podczas grupowej pracy terapeutycznej, uczestnicy będą mieli okazję nie tylko przyglądać się pytaniu „Jakim człowiekiem jestem?”, ale także „W jaki sposób tworzę relację?”.
Zakwalifikowanie do grupy terapeutycznej następuje w wyniku konsultacji prowadzonych przez psychoterapeutki z udziałem rodziców i nastolatki/a. Rekrutacja do grupy, która ruszy we wrześniu 2024 odbędzie się na przełomie lipca i sierpnia.
Spotkania grupy będą się odbywać we wtorki w godz. 17.00 – 18.30 w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, ul. Racławicka 17. Pierwsze spotkanie jest zaplanowane na 17 września 2024 r.
Zgłoszenia telefoniczne, bądź osobiście w sekretariacie Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży – tel. (58) 347 89 30.
Udział w grupie jest nieodpłatny. Maksymalna liczba uczestników to 10 osób.
Grupę prowadzą:
Agata Rożniak - psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, dietetyczka, pracująca z młodzieżą oraz osobami dorosłymi w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży oraz w gabinecie prywatnym.
Dominika Żebrowska – psycholożka, psychoterapeutka, na co dzień pracująca z młodzieżą oraz osobami dorosłymi w gabinecie prywatnym „PRZESTRZEŃ – Psychoterapia i Rozwój Osobisty”, oraz współpracująca z Centrum Seksuologii, Psychoterapii i Psychosomatyki w Sopocie
OBOWIĄZUJĄ ZAPISY! KONFERENCJA DLA MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA! UDZIAŁ W WYDARZENIU BEZPŁATNY!
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!
REJESTRACJA: FORMULARZ REJESTRACYJNY TUTAJ
Gdzie? Hevelianum, ul. Gradowa 6
Kiedy? 18.05.2024 r. 10:00-12:00
Zapraszamy:
- rodziców dzieci i młodzieży,
- dzieci w przedziale wiekowym 3-13 lat,
na corocznie organizowaną konferencję w ramach Kampanii Społecznej "DOM - Dziecko Otulone Miłością".
Tematyką tegorocznej konferencji będą wyzwania przed jakimi stają rodzice na poszczególnych etapach życia swoich dzieci. W centrum uwagi będą sprawy, które wywołują trudne i nieprzyjemne uczucia zarówno u dzieci jaki i rodziców. Rodzice będą mieli okazje zapoznać się z wiedzą i porozmawiać ze specjalistami, którzy na co dzień pracują jako psychoterapeuci. Szczególnie zależy nam na pokazaniu, że o ile nie można wyeliminować z życia rodzinnego złości, rozczarowania, zawodu i innych niechcianych uczuć, to wcale nie musi to oznaczać złego rodzicielstwa. Ważne jest jakie kompetencje posiadają rodzice aby przyjmować i radzić sobie z takimi uczuciami oraz umiejętności nauczenia tego dziecka. W ramach wydarzenia rodzice będą mogli wziąć udział w grupach wykładowo-warsztatowych, prowadzonych przez zaproszonych specjalistów. Równolegle dzieci będą mogły uczestniczyć w psychologicznych warsztatach nawiązujących do tematu konferencji.
Program:
09:00-10:00 REJESTRACJA i odbiór identyfikatorów.
10:00-12:00 Warsztaty dla rodziców i zajęcia dla dzieci, które będą odbywały się równolegle w tym samym czasie.
12:00 Poczęstunek
Szczegóły wydarzenia:
Warsztaty dla rodziców:
1. Już nie dziecko, jeszcze nie dorosły – czyli o roli rodzica/opiekuna w okresie dorastania
W trakcie spotkania rodzice i opiekunowie będą mogli przyjrzeć się wyzwaniom wiążącym się z dorastaniem swoich dzieci. Na warsztacie osoby dowiedzą się jak towarzyszyć i wspierać rozwój nastolatków oraz dlaczego granice stawiane przez rodziców/opiekunów są ważne w okresie bycia "pomiędzy". Osoby uczestniczące zwiększą wiedzę na temat wagi grup rówieśniczych i dowiedzą się dlaczego młodzież, mimo kierowania się ku rówieśnikom, wciąż potrzebuje bezpiecznej bazy przy rodzicu/opiekunie.
O prowadzących:
mgr Roksana Galewska - psycholożka, seksuolożka, psychoterapeutka w trakcie procesu certyfikacji. Ukończyła jednolite studia magisterskie z psychologii oraz podyplomowe studia z seksuologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS. Uczestniczy w 4-letnim szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie psychodynamicznym w Centrum Szkoleń Psychoanalitycznych im. Hanny Segal (2021-2025r.). Jako trenerka antydyskryminacyjna oraz edukatorka seksualna od 2016 roku prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla młodzieży, osób dorosłych i seniorów. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz prywatnymi placówkami jako psycholożka i psychoterapeutka, wspierając osoby dorosłe i młodzież w kryzysach psychicznych, także w związku z doświadczeniem dyskryminacji. Współtworzyła projekt Niebieskie Trampki oraz pierwszą w Polsce placówkę socjoterapeutyczną dla młodzieży w kryzysach suicydalnych w CH Forum Gdańsk - Forum Młodzieży Niebieskie Trampki. Doświadczenie kliniczne zdobywała m.in. na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej Szpitala Miejskiego w Gdyni, Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Gdańsku i Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia w Warszawie. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. W Ośrodku pracuje z dziećmi, młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także wspiera konsultacyjnie rodziców w zakresie seksualności ich dzieci.
mgr Sylwia Sawicka - psycholożka, diagnostka i psychoterapeutka psychodynamiczna w trakcie procesu certyfikacji. Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie Gdańskim. Brała udział w Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego na etapie wstępnym. Ukończyła Podstawy Psychotraumatologii w Instytucie Psychoterapii i Psychotraumatologii TRIADA. Aktualnie uczestniczy w szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie psychodynamicznym w Centrum Szkoleń Psychoanalitycznych im. Hanny Segal (2020- 2024 r.). Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA, gdzie pracowała jako psycholożka i psychoterapeutka, a także prowadząc liczne warsztaty dla młodzieży i rodziców. Wcześniejsze doświadczenie kliniczne zdobywała m.in. w Centrum Interwencji Kryzysowej FDDS, Gdańskim Centrum Równego Traktowania czy w Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Starogardzie Gdańskim. Aktualnie pracuje przede wszystkim w swojej prywatnej praktyce jako psychoterapeutka starszej młodzieży, dorosłych i par, a także wykonuje diagnozy psychologiczne dorosłym (przede wszystkim w kierunku spektrum autyzmu i ADHD). Swoją pracę poddaje stałej superwizji. Regularnie uczestniczy w szkoleniach i konferencjach, pogłębiając swoją wiedzę.
2. Wystarczająco dobry rodzić - ile to jest w sam raz?
Rozważania nad dostrojeniem, niedostrojeniem, przestymulowaniem i niedostymulowaniem małych dzieci.
Część warsztatowa - pytania i odpowiedzi:
Jak wiele potrzebuje od nas dziecko?
Jak wiele my potrzebujemy od dziecka?
Na jakich rodziców wyrastamy i dlaczego?
Parental Bonding Instrument- jak zapamiętujemy swojego rodzica?
O prowadzącej:
Anna Dyduch Maroszek zajmuje się psychoterapią w różnych podejściach od 1991r.Ma doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi oraz parą matka-niemowlę/ małe dziecko. Od 20 lat jest certyfikowanym terapeutą psychoanalitycznym i superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Prowadzi seminaria Obserwacji Niemowląt i superwizje pracy z niemowlętami i ich matkami. Jest autorką i współautorką badań i artykułów poświęconych relacji z małym dzieckiem.
3. Jak przy wzburzonym morzu nie stracić z oczu dziecka? Rodzic jak latarnia morska - program grupowy dla rodziców oparty na mentalizowaniu.
Rodzicielstwo jako doświadczenie samo w sobie bywa bardzo stresujące i intensywne - czasem jest jak sztorm na pełnym morzu. Silne emocje rodziców w naturalny sposób sprzyjają pojawianiu się momentów, w których opierają się oni na błędnych i pochopnych założeniach na temat intencji ich dziecka. Program Rodzic jak latarnia morska pomaga pojąć znaczenie takich nieporozumień w relacji z dzieckiem. Wyposaża rodziców w umiejętność hamowania krzywdzących reakcji, ale i naprawiania pęknięć czy rozłamów w relacji z dzieckiem, które powstały w ich wyniku.
Twórcy koncepcji mówią o mentalizowaniu jako o możliwej do trenowania umiejętności podejmowania prób widzenia siebie z zewnątrz, a innych od środka. W tym języku proces budowania siebie jako rodzica można nazwać procesem poznawania na nowo siebie samego. Dopiero bycie w uważnym kontakcie ze swoimi uczuciami, myślami i zachowaniami - zatrzymując się przy nich, zaciekawiając się nimi - pozwala oddzielać się od nich na tyle, żeby móc zobaczyć perspektywę drugiego człowieka i rozróżniać ją od własnej. Główną metaforą programu jest metafora rodzica jako latarni morskiej, która w delikatny, uważny sposób oświetla dziecku drogę i wysyła sygnał naprowadzający, aby w razie potrzeby pomóc mu wrócić do bezpiecznej przystani, w której może otrzymać wsparcie, chwilę oddechu i ukojenie. Jak stawać się dla dziecka latarnią morską, kiedy wokół szaleją wzburzone fale? Jak nie stracić wtedy z oczu dziecka? Można zacząć od doświadczenia bycia znalezionym, oświetlonym i widzianym na własnej skórze podczas pracy w grupie.
O prowadzącej:
Karolina Putz - psycholożka, psychotraumatolożka, psychoterapeutka systemowo-psychodynamiczna w trakcie certyfikacji. Zawodowo związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie w ramach gdańskiego Centrum Pomocy Dzieciom specjalizuje się w pracy z wczesnodziecięcą traumą relacyjną najmłodszych podopiecznych. Szczególnie zainteresowana paradygmatem psychoterapii opartej na mentalizacji (MBT), zaangażowana w realizację i propagowanie programu dla rodziców Lighthouse Parenting w Polsce. Współpracuje z Centrum Terapii Traumy Fundacji Pomorskie Centrum Psychotraumatologii.
Warsztaty dla dzieci:
1. W kręgu uczuć - od złości do miłości. (3-6 r. ż.)
Warsztat skierowany jest do dzieci w przedziale wiekowym 3-6 r.ż. Ma on na celu pokazanie najmłodszym jak radzić sobie z intensywnymi emocjami. Spotkanie będzie sprzyjało budowaniu doświadczenia integracji w sferze uczuć: „Jestem tym samym człowiekiem, kiedy Ciebie kocham i kiedy się na Ciebie złoszczę”. Zależy nam na stworzeniu przyjaznych warunków z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Warsztat będzie w całości zabawą psychoedukacyjną z wykorzystaniem dramy, metody ruchu rozwijającego (W. Sherborne) oraz elementami mindfulness.
O Prowadzących:
Justyna Dziewit – psycholożka, psychoterapeutka psychodynamiczna. Pracowała z dziećmi i młodzieżą między innymi w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla dzieci i młodzieży oraz w świetlicy środowiskowej. Prywatnie interesuje się jogą i medytacją uważności. Aktualnie pracuje z młodzieżą i osobami dorosłymi w gabinecie prywatnym oraz w Ośrodku Psychoterapii – Gdański Psycholog.
Anna Uzarczyk – pedagożka, psychoterapeutka psychoanalityczna. Od kilkunastu lat pracuje terapeutycznie z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w gabinecie prywatnym, do niedawna również z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Entuzjastka pedagogiki Montessori, edukatorka dramy pedagogicznej. Przez wiele lat prowadziła warsztaty „Teatr Emocji” z wieloma placówkami przedszkolnymi i szkolnymi, współpracowała również z instytucjami IKM, wyd EneDueRabe, Teatr Miniatura.
2. Budowanie Mostów Emocjonalnych: Warsztaty Rozumienia i Wyrażania Emocji w Relacji. (7-9 r. ż.)
Na warsztatach poprzez zabawę i modelowanie dzieci dowiedzą się jakich emocji można doświadczać w relacjach i jak w bezpieczny sposób je wyrażać. W trakcie warsztatów będą miały okazje przećwiczyć efektywną komunikację, spojrzenie na perspektywę drugiej osoby w relacji oraz w jaki sposób rozpoznać przekraczanie swoich granic. Warsztat dedykowany jest dzieciom w wieku 7-9 lat.
O prowadzących:
Julia Nowak- Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, certyfikowana trenerka TUS oraz TZA. Obecnie w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Całodobowej Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej i Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego. Prowadziła grupy wsparcia dla dzieci oraz młodzieży w ramach zadania pt. „Pomagamy dzieciom poznawać świat bez narkotyków”. W trakcie studiów odbywała praktyki w Centrum Interwencji Kryzysowej oraz Młodzieżowego Ośrodka Leczenia Uzależnień. Obecnie pracuje w Gdańskiem Ośrodku Pomocy Psychologicznej prowadząc terapie dla dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych.
Maria Kokosińska- Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, certyfikowana trenerka TUS oraz TZA. Ukończyła studia podyplomowe z z zakresu psychotraumatologii. Obecnie w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach pracy z młodzieżą i ich rodzicami w Placówce Wsparcia Dziennego Stowarzyszenia Profilaktyki Środowiskowej „Mrowisko” oraz Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej. W czasie studiów odbywała praktyki na Oddziale Psychiatrycznym w Szpitalu Miejskim im. Świętej Trójcy w Płocku, a także wolontaryjnie współpracowała z Rodzinnym Domem Dziecka i Wojewódzkim Centrum Onkologii. Obecnie pracuje w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej prowadząc terapie dla młodzieży i ich rodziców oraz młodych dorosłych.
3. „Złość i inne trudne emocje…” (10-13 r. ż.)
Warsztat ma na celu pogłębienie umiejętności rozpoznawania i wyrażania trudnych emocji. Uczestnicy dowiedzą się czym różni się złość od agresji, a poprzez pracę w grupach rozwiną umiejętność komunikowania złości, nie naruszając granic innych osób. Porozmawiamy o tym jak rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny. Umiejętność wyrażania swoich poglądów i emocji może pomóc w budowaniu zdrowszych relacji z członkami rodziny oraz rówieśnikami.
O prowadzących:
Zuzanna Maciuk – psycholog, psychotraumatolog, psychoterapeutka w trakcie szkolenia. Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Gdańskim. Dyplom Psychotraumatologa uzyskała w Fundacji Pomorskie Centrum Psychotraumatologii w Gdańsku, gdzie uczestniczy w kolejnym etapie szkolenia z zakresu terapii traumy. Doświadczenie zawodowe zbierała m.in. pracując jako wychowawca z młodzieżą oraz ich opiekunami, prowadząc programy profilaktyczne dla młodzieży oraz współpracując przy realizacji projektu „Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych, finansowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Obecnie związana z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej, gdzie prowadzi terapię indywidualną młodzieży oraz osób dorosłych.
Agata Rożniak – magister psychologii na SWPS w Sopocie, psychoterapeutka w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego prowadzonego przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne. Ukończyła 3 letnie studia licencjackie z dietetyki na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Doświadczenie zawodowe związane z udzielaniem pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej zdobywała pracując min. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, na stażu w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Gdyni. Obecnie pracuję w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, prowadząc konsultację psychologiczne i terapię długoterminowe, młodzieży i osób dorosłych. Współprowadzi grupę młodzieżową, prowadzoną z ramienia ośrodka, „ W poszukiwaniu siebie”, poruszającą tematykę tożsamości nastolatków. Od 2 lat związana z „Modelem pomocy dziecku z podejrzeniem wykorzystania seksualnego i jego rodzinie”.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych realizatorów do składania ofert na prowadzenie usługi - Szkoła dla rodziców.
Prosimy o przygotowanie oferty w oparciu o informacje zawarte w zapytaniu i dostarczenie do dnia 19.01.2024 r. do godziny 12.00, do sekretariatu Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży ul. Racławicka 17 (wejście od ul. Kościuszki).
W razie ewentualnych pytań prosimy kontaktować się z sekretariatem GOPP, tel. 58 347 89 30
ZAPYTANIE OFERTOWE DO WGLĄDU TUTAJ
Jeżeli Twoje dziecko, lub podopieczny boryka się z:
• z obniżonym nastrojem, stanami depresyjnymi
• stanami lękowymi, atakami paniki
• wykluczeniem społecznym, trudnościami w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami
• dylematami związanymi z określeniem swojej tożsamości płciowej i/lub seksualnej
• zachowaniami autoagresywnymi
• nadmiernym używaniem telefonu, komputera
Zapraszamy do udziału w cotygodniowej, grupie terapeutycznej nastolatki / ów, którzy uczęszczają do średnich szkół w Gdańsku. Głównym obszarem naszej pracy jest możliwość rozumienia i nazywania własnych stanów emocjonalnych, tak by mogły być one integralną częścią każdego uczestnika. Podczas grupowej pracy terapeutycznej, uczestnicy będą mieli okazję nie tylko przyglądać się pytaniu „Jakim człowiekiem jestem?”, ale także „W jaki sposób tworzę relację?”.
Zakwalifikowanie do grupy terapeutycznej następuje w wyniku konsultacji prowadzonych przez psychoterapeutki z udziałem rodziców i nastolatki/a. Obecnie grupa jest w trakcie procesu, istnieje możliwość dołączenia nowych osób na przełomie styczeń – luty 2024.
Spotkania grupy odbywają się we wtorki w godz. 18:30 – 20:00 w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, ul. Racławicka 17
Zgłoszenia telefoniczne, bądź osobiście w sekretariacie Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży – tel. (58) 347 89 30
Udział w grupie jest nieodpłatny. Maksymalna liczba uczestników to 10 osób.
Grupę prowadzą:
Agata Rożniak - psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, dietetyczka, pracująca z młodzieżą oraz osobami dorosłymi w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży oraz w gabinecie prywatnym.
Dominika Żebrowska – psycholożka, psychoterapeutka, na co dzień pracująca z młodzieżą oraz osobami dorosłymi w gabinecie prywatnym „PRZESTRZEŃ – Psychoterapia i Rozwój Osobisty”, oraz współpracująca z Centrum Seksuologii, Psychoterapii i Psychosomatyki w Sopocie
Mamy przyjemność ogłosić, iż 1 grudnia 2023 r. odbędzie się XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa z cyklu: Teoria i praktyka terapeutyczna pt.: "Ja - czyli kto? Refleksje na temat tożsamości".
Tematyka tegorocznej konferencji obejmować będzie zagadnienia związane z kształtowaniem się tożsamości u dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych. Poruszone zostaną kwestie wpływu czynników środowiskowych, jak i rozwojowych na budowanie poczucia siebie u młodych osób. Ponadto chcemy też poddać refleksji zjawiska wspierające bądź zakłócające ten proces. Wydarzenie adresowane jest do specjalistów: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów i lekarzy.
Do udziału w konferencji i podzielenia się swoim doświadczeniem i refleksjami zaprosiliśmy doświadczonych specjalistów oraz specjalistki psychoterapii: dr Milenę Gracką-Tomaszewską, mgr Ewę Bąk oraz mgr Martę Orańską-Szałomską. Moderatorem konferencji będzie dr Lech Kalita.
Program:
9:00-9:20 Otwarcie Konferencji
9:20-10:05 dr Milena Gracka-Tomaszewska: “Tożsamość i jej źródła w relacji niemowlęcia z matką”
10:05-10:15 Pytania i odpowiedzi
10:15-11:00 (wkrótce)
11:00-11:10 Pytania i odpowiedzi
11:10-11:40 Przerwa na kawę
11:40-12:25 Ewa Bąk: : „Tożsamość zyskiwana w grupie analitycznej”
12:25-12:35 Pytania i odpowiedzi
12:35-13:20 Marta Orańska-Szałomska:„Świat, w którym żyjemy - między kompetencjami cyfrowymi a społecznymi”.
13:20-13:30 Pytania i odpowiedzi
13:30-14:00 Przerwa na kawę 14:00-15:00 Dyskusja panelowa: Skąd wiedzieć kim jestem w dzisiejszym świecie? Rola terapii w procesie odkrywania i budowania tożsamości.
Dr Milena Gracka -Tomaszewska poprowadzi wykład pt. “Tożsamość i jej źródła w relacji niemowlęcia z matką”. Doktor zajmuje się psychoanalizą i psychoterapią psychoanalityczną dzieci, młodzieży i dorosłych będąc członkinią Polskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Wiele lat pracowała w Katedrze Psychologii Klinicznej Dziecka i Rodziny koncentrując swoje zainteresowania wokół wczesnych relacji matka- dziecko. Jest autorką książki „Drogi do macierzyństwa. Reprezentacja siebie i reprezentacja dziecka w umyśle kobiety jako podstawa macierzyństwa”.
Wykład: Pytanie o tożsamość – czym jest, jak się kształtuje, co ma wpływ na jej formowanie zajmowało nie tylko psychologów, terapeutów, filozofów – ale ujęte w dylemat „kim jestem” dotyczy każdego człowieka. Udzielenie odpowiedzi na nie uważa się za główne zadanie adolescencji. Ale oczywistym jest, że tożsamość ma też małe dziecko. Nie mamy wątpliwości, gdy przedszkolak mówi o sobie „jestem grzeczny” (nawet jeśli te słowa mają przykryć przekonanie, że właśnie taki nie jest) - wie coś na swój temat – i jest to wiedza płynąca z jego głębokiego przekonania – odnosząca się do bardziej trwałej „właściwości” a nie chwilowego zachowania. Wpływa ona na zachowanie i spostrzeganie - innych, najbliższego otoczenia i świata – a nie tylko samego siebie.
W wystąpieniu chciałabym zaprosić do przyjrzenia się poglądom psychoanalityków na proces kształtowania się tożsamości.
Ograniczę się do spojrzenia na najwcześniejszy okres życia. Niemowlęctwo jest czasem, w którym jak podkreślał Winnicott – samo dziecko nie istnieje – jest niemowlę i jego matka. Dlatego będę odnosić się do diady matka – dziecko. Jej znaczenie dla rozwoju dziecka- podkreślali szczególnie przedstawiciele teorii relacji z obiektem. Zarysuję poglądy Margaret Mahler autorki książki „Psychologiczne narodziny dziecka” oraz Daniela Sterna – badającego rozwój poczucia siebie u dziecka. Na podstawie doświadczeń klinicznych i badań postaram się nakreślić związki między jednym z elementów relacji jakim jest reprezentacja dziecka u matki z jego stanem somatycznym. Podstawą tożsamości bowiem, zdaniem wielu psychoanalityków, jest ciało.
Ewa Bąk - mgr psychologii, szkoleniowa analityczka grupowa i superwizorka IAGR, psychoterapeutka psychoanalityczna i superwizorka ISPHS. Absolwentka podyplomowych studiów z filozofii i socjologii ISP PAN i Collegium Civitas. Kieruje zespołem klinicznym Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych w Tarczyńskim Centrum Medycznym.
Wykład: „Tożsamość zyskiwana w grupie analitycznej.” W oparciu o obserwacje z pracy kliniczej i superwizyjnej, dotyczącej psychoterapii adolescentów i młodych dorosłych, będę chciała pokazać w jaki sposób psychoterapia w paradygmacie psychoanalitycznym, w szczególności analiza grupowa, sprzyja rozwojowi i integracji świata wewnętrznego pacjentów. Postaram się prześledzić procesy psychiczne i procesy grupowe wspomagające: świadomość rzeczywistości, znoszenie frustracji i zyskiwanie tożsamości siebie w dynamice procesów rozwojowych.
Marta Orańska-Szałomska - psycholog, psychoterapeutka psychodynamiczna. Z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży związana od ponad 10 lat. Aktualnie współpracuje z GOPP organizując konferencje promujące wiedzę psychologiczną i psychoterapeutyczną. Pełni funkcję wiceprezeski Pomorskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej (kadencja 2021-2024).
Wykład: "Świat, w którym żyjemy - między kompetencjami cyfrowymi a społecznymi." Cyberprzestrzeń - hybryda świata zewnętrznego i komputerów, ułatwiająca wymianę, gromadzenie i udostępnianie informacji za pośrednictwem komputerów oraz komunikację między człowiekiem i komputerem. Do niedawna zaglądało się do niej czasem lub często (zależnie od preferencji), a nazwa była konstruktem czegoś odmiennego i oddalonego od tego co dzieje się w realnym, rzeczywistym życiu. Jednak, wraz z rozwojem technologii i sieci informatycznych, rozróżnienie online-offline straciło na ostrości bądź, w niektórych kręgach, w ogóle wyszło z użycia. Internet rozumiany jako Sieć nie jest już osobną sferą rzeczywistości lecz stał się matrycą współczesnego porządku (bądź nieporządku) społecznego i technologiczną podstawą społeczeństwa.
W wystąpieniu chcę podzielić się z Państwem jednym ze sposobów bądź kierunków widzenia i rozumienia zmian, które zachodzą w społeczeństwie, więc też dotyczących osób trafiających do naszych gabinetów. Zmiany, o których będę mówiła, odnoszą się do rozwoju technologii, która nierozerwalnie łączy się z naszym codziennym życiem oraz psychicznym funkcjonowaniem. Nadzieje pokładane w Internecie - jako zjawisku przekształcającym - okazały się płonne, a odzew społeczny w mediach społecznościowych potrafi stanowić główny wyznacznik wartości i atrakcyjności. Czy, parafrazując Winnicotta, wszechotaczająca nas technologia wspiera procesy dojrzewania i stanowi sprzyjające środowisko?
Opłaty
- 350,00 zł (płatne do 31 października 2023 r.),
- 400,00 zł (płatne od 1 listopada 2023 r. do 17 listopada 2023 r.)
W jaki sposób dojechać na Konferencję?
Wydział Nauk Społecznych
ul. Jana Bażyńskiego 4
80-309 Gdańsk
WIEK: 18-23 lata
FORMA GRUPY: półotwarta
CZAS: poniedziałek 19.00 – 20.30
MIEJSCE: Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, ul. Racławicka 17, Gdańsk Wrzeszcz
ZGŁOSZENIA: tel. (58) 347 89 30, e-mail: sekretariat@raclawicka.gda.pl
KOSZT: udział w grupie jest bezpłatny
Półotwarty charakter grupy oznacza, że czas jej zakończenia jest indywidualny dla każdego. Dzięki temu, co jakiś czas, pojawia się możliwość dołączenia. Obecnie mamy 4 wolne miejsca. Przewidywany, najbliższy, moment dołączenia do grupy to październik 2023r.
Grupa jest adresowana do osób, które:
-uczą się/studiują w Gdańsku,
-mają bolesne i trudne relacje,
-przeżywają powtarzające się konflikty z osobami z otoczenia,
-pragną budować głębsze i bardziej satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi,
-chcą lepiej zrozumieć i wyrażać własne myśli, uczucia i potrzeby,
-pragną lepiej poznać siebie, rozpoznać źródła swoich trudności emocjonalnych
i nauczyć się radzić sobie z nimi,
-czują, że są obciążone nadmiernym stresem.
Proponowana przez nas forma psychoterapii grupowej jest przestrzenią, w której wolno płynąca rozmowa pozwala zrozumieć przyczyny własnych trudności i pracować nad nimi w bezpiecznych warunkach.
Przed przyjęciem do grupy terapeutycznej prowadzone są konsultacje z psychoterapeutami prowadzącymi.
Maksymalna liczba uczestników to 10 osób.
Prowadzący: Agata Kowalska, Tomasz Montowski
Dyrektor Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku zaprasza do składania ofert na prowadzenie usługi w ramach Szczegółowego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla gminy miasta Gdańska na rok 2023 polegającego na prowadzeniu zajęć psychoedukacyjnych mających na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych rodziców i opiekunów (Szkoła dla Rodziców).
Treść zapytania ofertowego tutaj
Przypominamy, że widzimy się 20 maja w Hevelianum przy ul. Gradowej 6 w Gdańsku. Mapka obiektu do pobrania tutaj.
Program:
09:00-10:00 REJESTRACJA i odbiór identyfikatorów.
10:00-12:00 Warsztaty dla rodziców i zajęcia dla dzieci, które będą odbywały się równolegle w tym samym czasie.
12:00 Poczęstunek
Warsztaty dla rodziców:
1. „Fajni do bólu”– o budowaniu siebie w sieci.
Prowadząca: Luiza Sendal-Jagusiak.
Sala: Einsteina
2. Zagrożenia w budowaniu tożsamości dziecka – jak wspierać, jak towarzyszyć?
Prowadząca: dr Agata Rudnik
Sala: Skłodowskiej-Curie
3. Ryzykowne zachowania seksualne dzieci i młodzieży w internecie.
Prowadząca: Magdalena Iwanowska.
Sala: Pitagorasa
Zajęcia dla dzieci:
1. Warsztaty "Odlotowe Balony" i wystawa "Dookoła świata" dla dzieci od 3 do 6 r.ż.; opis warsztatów tutaj
Sala: Kreatywny Plac Zabawa
2. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 7 do 9 r.ż.; opis warsztatów tutaj
Sala: Kolumba
3. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 10 do 13 r.ż.; opis warsztatów tutaj
Sala: Kolumba
Poczęstunek: sala Magellana
Parkingi
Informujemy, że dla gości Hevelianum dostępne są trzy parkingi:
- „dolny”, przy ulicy Gradowej 3, niedaleko skrzyżowania z ul. H. Dąbrowskiego,
- „górny”, przy głównym placu fortu (majdanie) na końcu ul. Gradowej,
- przy ul. 3 Maja 9.
Informacje o opłatach parkingów znajdują się tutaj
UDZIAŁ BEZPŁATNY dla mieszkańców GDAŃSKA, LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!
ZAPISY ruszają 11. kwietnia 2023r. i trwają do 10. maja 2023r. FORMULARZ REJESTRACYJNY TUTAJ
Zapraszamy:
- rodziców dzieci i młodzieży,
- dzieci w przedziale wiekowym 3-13 lat,
na corocznie organizowaną konferencję w ramach Kampanii Społecznej "DOM - Dziecko Otulone Miłością".
Program:
09:00-10:00 REJESTRACJA i odbiór identyfikatorów.
10:00-12:00 Warsztaty dla rodziców i zajęcia dla dzieci, które będą odbywały się równolegle w tym samym czasie.
Warsztaty dla rodziców:
1. „Fajni do bólu”– o budowaniu siebie w sieci.
Prowadząca: Luiza Sendal-Jagusiak.
XXI wiek wraz z rozwojem technologii i upowszechnieniem internetu przyniósł światu rewolucję o dynamice atomowej. Co tu dużo mówić - jeszcze chwilę temu baliśmy się jak dorastać będą "milenialsi", a teraz to oni stają się "dziadersami". I choć obecni rodzice nastolatków codziennie używają urządzeń ekranowych, to higiena cyfrowa i wprowadzanie własnych dzieci w świat technologii nierzadko wciąż stanowi wyzwanie. A przecież przestrzeń wirtualna stanowi obecnie dla nich – dzieci, nastolatków, młodych dorosłych - przedłużenie realnego świata, ze wszystkimi jego składowymi - pracą, nauką, rozrywką, kontaktami społecznymi czy przestrzenią do wyrażania siebie, własnych wartości i przekonań. I to od nas, dorosłych, zależy czy przestrzeń ta będzie używania w sposób ryzykowny, czy w sposób bezpieczny oraz korzystny dla dorastającego człowieka. Warsztat będzie okazją do wymiany doświadczeń rodziców oraz przyjrzenia się potrzebom nas wszystkich, w szczególności dzieci. Porozmawiamy zarówno o mrocznych aspektach udostępniania własnego wizerunku, jak i pozytywnym contencie umieszczanym w sieci przez młodzież. Postaramy się odpowiedzieć na takie pytania jak: Być czy nie być (youtuberem)? Qvo vadis (pokoleniu alfa)? Czy warto było szaleć tak (na tiktoku)?
2. Zagrożenia w budowaniu tożsamości dziecka – jak wspierać, jak towarzyszyć?
Prowadząca: dr Agata Rudnik
Jak wspomagać dziecko w budowaniu tożsamości?
Czym są zachowania autodestrukcyjne i jakie są ich rodzaje? Jakie mogą być przyczyny takich zachowań? (w tym m.in. niskie poczucie własnej wartości, problemy emocjonalne, trudności w relacjach z rówieśnikami, stres związany z nauką lub z sytuacją rodzinną). Jak rozpoznać zachowania autodestrukcyjne u dziecka, jak na nie reagować, jakie wsparcie oferować?
Jak rozmawiać z dzieckiem na temat jego trudności i jak zapewnić pomoc? Dostępne rodzaje pomocy i wsparcia.
3. Ryzykowne zachowania seksualne dzieci i młodzieży w internecie.
Prowadząca: Magdalena Iwanowska.
Celem warsztatu jest zdobycie wiedzy o ryzykownych zachowaniach seksualnych podejmowanych przez dzieci i młodzież w internecie, a także uzyskanie wskazówek, jak zapobiegać cyfrowym zagrożeniom oraz jak postępować w przypadku ich wykrycia.
Czego dowiesz się na warsztacie?
- Jakie są formy, przyczyny i konsekwencje ryzykownych zachowań seksualnych podejmowanych przez najmłodszych użytkowników internetu?
- Jak reagować na ryzykowne zachowania seksualne w internecie?
- Jak przeciwdziałać cyfrowym zagrożeniom i gdzie szukać wsparcia w tym procesie?
Zajęcia dla dzieci:
1. Warsztaty "Odlotowe Balony" i wystawa "Dookoła świata" dla dzieci od 3 do 6 r.ż.
2. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 7 do 9 r.ż.
3. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 10 do 13 r.ż.
Prowadzące warsztaty dla rodziców
Luiza Sendal-Jagusiak - psycholożka, psychoterapeutka w nurcie poznawczo-behawioralnym w trakcie certyfikacji. Obecnie przyjmuje w Blisko (https://www.facebook.com/profile.php?id=100069153463082). Współpracowała z takimi ośrodkami jak „Mrowisko”, ZPS w Gdyni i OPiTU, gdzie pracowała z dziećmi i dorosłymi w zakresie psychoedukacji, profilaktyki oraz konsultacji psychologicznych. Jest certyfikowanym trenerem Szkoły dla Rodziców i Wychowawców, prowadziła również zajęcia z technik mindfulness. Na sali warsztatowej stara się być jednocześnie nauczycielką i standuperem – ma być edukacyjnie, ale ciekawie i z emocjami. Prywatnie mama prawie-2-letniego Franka, łuczniczka i wielbicielka fantastyki socjologicznej.
dr Agata Rudnik - adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego (Zakład Psychologii Klinicznej i Zdrowia), dyrektorka Akademickiego Centrum Wsparcia Psychologicznego UG, na co dzień pracuje również m.in. w Szpitalu MSWiA w Gdańsku (oddział gastroenterologii), poradni zdrowia psychicznego w Gdyni i centrum terapii w Poznaniu. Obecnie w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Przygląda się i bada tak m.in. jakość życia uwarunkowaną stanem zdrowia i to, jak możemy zadbać o nasz dobrostan. Autorka książki: Prewencja ryzyka samobójstw wśród dzieci i młodzieży. Skąd mieliśmy wiedzieć?
Magdalena Iwanowska – psycholożka, trenerka. Pracuje w Zakładzie Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji na Uniwersytecie Gdańskim oraz w Niepublicznej Szkole Mental Arts. W pracy doktorskiej bada zjawisko wpływu mediów społecznościowych na system wartości nastolatek i nastolatków. Jedna z autorek książki „Tajemnice reklamy. Jak reklama wpływa na dzieci i młodzież”. Współpracuje z instytucjami, dla których ważna jest wszechstronna, nieszablonowa i przyjazna edukacja wspierająca rozwój młodzieży i młodych dorosłych. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu dbania o dobrostan psychiczny oraz rozwijania kompetencji społecznych.
Do zobaczenia na wydarzeniu!
Regulamin Konferencji do wglądu tutaj
Zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby, które chcą poprowadzić w 2023 r. Szkołę dla Rodziców i Wychowawców w placówce edukacyjnej do zgłoszenia swojej oferty. Prosimy o przygotowanie oferty w oparciu o informacje zawarte w załączniku i osobiste dostarczenie do dnia 03.03.2023r. (do godz. 16:00), do sekretariatu Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży ul. Racławicka 17 (wejście od ul. Kościuszki). Ośrodek jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 19.00.
W razie ewentualnych pytań prosimy kontaktować się z sekretariatem GOPP, tel. 58 347 89 30 lub koordynatorką projektu, Zuzanną Maciuk, tel. 572 650 217.
Ruszyły zapisy dzieci na Trening Zastępowania Agresji (TZA)!
Zapraszamy dzieci w wieku 12-16 lat na zajęcia grupowe. Decyzja o zakwalifikowaniu do grupy podejmowana jest na podstawie konsultacji psychologicznych odbytych najpierw z rodzicami/opiekunem prawnymi, a potem dzieckiem. Konsultacje i Trening Zastępowania Agresji będą przeprowadzone przez dwie trenerki TZA. Zajęcia ruszają w marcu i będą obejmowały cykl 20 spotkań po 1.5 godziny. Trening składa się z trzech elementów:
• Trening Umiejętności Prospołecznych
• Trening Kontroli Złości
• Trening Wnioskowania Moralnego
Na konsultacje można zapisywać się telefonicznie przez sekretariat GOPP tel. 58 347 89 30.
Zajęcia będą odbywały się w poniedziałki w godzinach 17-18.30 w siedzibie GOPP przy ul. Racławickiej 17.
Z oferty mogą skorzystać rodzice mieszkający w gdańsku i dzieci uczęszczające do gdańskich placówek oświatowych.
Osoby prowadzące:
Maria Kokosińska – psycholog, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, trenerka TUS oraz TZA. Ukończyła szkolenia z zakresu psychotraumatologii, dialogu motywującego i pracy z młodzieżą oraz ich rodzicami.
Julia Nowak – psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, trenerka TUS oraz TZA. Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym. Ukończyła szkolenia z zakresu przemocy seksualnej wobec dzieci, uzależnień behawioralnych oraz Studium Terapii Par w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii.
Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych na pierwszy etap zajęć "Szkoła dla Rodziców".
Podczas spotkań dowiesz się m.in. jak stawiać dziecku granice, jak radzić sobie z jego uczuciami, nie ignorując przy tym własnych, jak prawidłowo budować pochwały, czy też jak być konsekwentnym nie przestając być "fajnym"
Zajęcia są bezpłatne dla mieszkańców Gdańska.
Cykl to 12 cotygodniowych spotkań w formie warsztatowej.
Będziemy spotykać się w każdą sobotę, począwszy od 08.10.2022 roku do 17.12.2022 roku, w godzinach 9:00 - 12:00, w siedzibie GOPP, przy ul. Racławickiej 17.
Prowadzące zajęcia:
Aleksandra Lehmann - psycholog, organizator społeczności lokalnej, trener edukacyjny
Magdalena Stelczyk - Kaczorowska - specjalista pracy socjalnej i trener edukacyjny
Czujesz się świetnym rodzicem? Podziel się z nami swoimi sposobami.
Czujesz, że się pogubiłeś i potrzebujesz nowej wiedzy? Dołącz i podyskutuj!
Udział w warsztatach poprzedza rekrutacja.
Zapisy:
(058) 347-89-30
797 909 101
Do zobaczenia!
Czasem pojawiają się wątpliwości co do nazewnictwa – czy to w końcu FAS czy FASD.
FASD to zespół zaburzeń, jakie mogą powstać u dziecka, kiedy matka w czasie ciąży spożywa alkohol. Jest to ogólne określenie specyficznych problemów zdrowotnych, wychowawczych i edukacyjnych, jakimi mogą być dotknięte dzieci matek pijących alkohol w ciąży.
FAS to jednostka chorobowa o nazwie Płodowy Zespół Alkoholowy, jest najcięższym uszkodzeniem z tego spektrum, stanowi jednak zaledwie ok. 3 proc. wszystkich zaburzeń rozwojowych spowodowanych spożyciem alkoholu przez kobiety w ciąży.
Alkohol spożywany przez kobiety w ciąży jest główną przyczyną powstawania wad wrodzonych u dziecka. W Europie, FASD jest najbardziej rozpowszechnionym schorzeniem neurorozwojowym. Częstszym nawet od autyzmu czy zespołu Downa. Mimo to dzieci z FASD wciąż nie doczekały się takiego systemu wsparcia jak np. dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Poalkoholowe zaburzenia płodu, wbrew powszechnemu przekonaniu rozwijają się nie tylko u dzieci matek uzależnionych od alkoholu i pochodzących ze środowisk o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Do uszkodzeń poalkoholowych może również dojść w wyniku jednorazowego np. imprezowego spożycia dużej dawki alkoholu. Większość kobiet, które piły alkohol w czasie ciąży, piło zanim się dowiedziała, że jest w ciąży a nie dlatego, że są uzależnione.
W ostatnich latach zauważyć można niepokojącą tendencję - rośnie liczba nadmiernie pijących młodych kobiet, a poziom ich picia ( co do ilości i częstości spożywanego alkoholu ) zbliża się do poziomu picia mężczyzn. Kobiety pijące najwięcej alkoholu to osoby w wieku od 18 do 29 lat.
ETANOL JEST SILNIEJSZYM TERATOGENEM NIŻ MARIHUANA, KOKAINA CZY HEROINA.
Szkodliwe dla płodu skutki alkoholu, zależą od:
• dawki,
• okresu ciąży, w którym alkohol dotarł do kształtujących się narządów zarodka/płodu,
• stanu zdrowia i genotypu matki
• w mniejszym zakresie również od materiału genetycznego ojca zawartego w plemnikach i genotypu zarodka.
Z tego powodu Światowa Organizacja Zdrowia zaleca nawet trzymiesięczną abstynencję dla kobiet i mężczyzn przed planowanym poczęciem dziecka.
Bywa, że nadużywanie alkoholu w ciąży przez konkretną kobietę nie doprowadzi do rozwoju FASD u jej dziecka, ale stworzy podatność do rozwoju tego zaburzenia w kolejnych pokoleniach.
Poalkoholowe Zaburzenia Płodu u konkretnych dzieci mogą mieć różne nasilenie i różną manifestację. Szacuje się, że ok. 10 proc. dzieci z FASD ma wady anatomiczne narządów wewnętrznych np. nerek, serca. Około 50 proc. dzieci z FASD ma iloraz inteligencji w normie.
Często uważa się, że FASD od razu widać po charakterystycznym zestawie dysmorfii twarzy (skrócenie szpary powiekowej, wygładzenie rynienki podnosowej, wąska górna warga). Mogą one jednak występować w różnym nasileniu, albo wcale.
Organem najbardziej wrażliwym na działanie alkoholu w czasie ciąży jest rozwijający się mózg dziecka. Każde 50 ml spożytego alkoholu zabija 20 milionów komórek nerwowych.
Uszkodzenie mózgu może skutkować:
• zaburzeniami w odbiorze i przetwarzaniu bodźców sensorycznych - wzrokowych, słuchowych, czuciowych,
• opóźnieniem rozwoju mowy,
• zaburzeniami w komunikacji językowej,
• problemami z pamięcią i uczeniem się - często pomimo prawidłowego rozwoju intelektualnego,
• zaburzeniami myślenia przyczynowo-skutkowego, planowania i przewidywania,
• problemami z organizowaniem przestrzeni i czasu.
Skutki picia w ciąży stanowią prawdziwy kalejdoskop składający się z: różnorodnych wad wrodzonych, niedoboru wzrostu i wagi ciała, małogłowia, zaburzeń neurorozwojowych, ograniczeń sprawnościowych oraz trudności społecznych, szkolnych i wychowawczych.
Co ważne dzieci z FASD mają problemy poznawcze i emocjonalne, które są skutkiem nie tylko uszkodzeń mózgu, ale również doświadczeń traumatycznych i zaburzeń więzi.
W Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej oferujemy pomoc dla dzieci z FASD oraz ich opiekunów. W naszej ofercie mamy:
• diagnozę lekarsko-psychologiczną,
• terapię psychologiczną,
• terapię neuropsychologiczną,
• terapię neurorozwojową,
• terapię neurologopedyczną,
• terapię integracji sensorycznej,
• grupę wsparcia dla rodziców zastępczych/adopcyjnych,
• konsultacje rodzicielskie;
Mamy przyjemność ogłosić iż 9 grudnia 2022 r. odbędzie się XIII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa z cyklu: Teoria i praktyka terapeutyczna pt. Psychoterapia traumy dziecięcej.
Tematyka tegorocznej Konferencji stanowi kontynuację problematyki podjętej w zeszłym roku i dotyczy: psychoterapii i farmakoterapii traumy seksualnej, relacyjnej i transgeneracyjnej u dzieci.
Dodatkowo, Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej Dzieci i Młodzieży obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. W związku z tym chcielibyśmy uczcić nasz jubileusz, zapraszając na Konferencję prelegentów, którzy byli zawodowo zaangażowani lub nadal są, w działalność Ośrodka.
Na Konferencji będziemy mieli przyjemność gościć:
prof. Katarzynę Schier,
psychiatrę dzieci i młodzieży dr Anitę Sumiłę,
psychoterapeutów: dr Lecha Kalitę, Grażynę Lewko, Annę Pułjan-Laudańską.
Więcej szczegółów wkrótce!
Specjaliści Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży zapraszają na BEZPŁATNE warsztaty: "KŁOPOTY W PLECAKU"
Na spotkania zapraszamy nauczycieli, pedagogów, psychologów i innych specjalistów zainteresowanych pogłębianiem pracy z młodzieżą. Podczas warsztatów będziemy poruszać wiele trudnych tematów związanych z rozwojem psychicznym młodego człowieka, poruszymy kwestie związane z rozwojem seksualnym, traumami i wieloma innymi trudnymi sytuacjami z którymi napotykamy się w pracy z młodzieżą.
Zapisy wyłącznie telefonicznie, uruchamiane są na tydzień przed rozpoczęciem każdego warsztatu:
Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży ul. Racławicka 17 tel.: 58 347 89 30, liczba miejsc ograniczona.
Warsztaty odbywać się będą we wtorki od godziny 10:00 do godziny 12:00
04.10.2022 - Wpływ przeżytej traumy na problemy szkolne dzieci i młodzieży
11.10. 2022 - Samookaleczenia wśród dzieci i młodzieży
08.11. 2022- Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży
13.12.2022 - Problematyka wykorzystania seksualnego
Osoby prowadzące:
Monika Kowalczyk – psychoterapeuta, certyfikowany psychotraumatolog specjalista, pedagog. W GOPP prowadzi konsultacje i terapię dzieci, młodzieży i dorosłych, współprowadzi grupę terapeutyczną dla młodzieży oraz diagnozuje dzieci i młodzież z podejrzeniem wykorzystania seksualnego.
Anna Uzarczyk – psychoterapeuta psychoanalityczny, pedagog, nauczyciel Montessori. Współpracuje z GOPP, prowadzi prywatną praktykę terapeutyczną.
UWAGA: Zwolniły się miejsca w grupach warsztatowych zarówno dla rodziców, jak i dla dzieci!
Aby zarejestrować się na Nowoczesną Konferencję, prosimy o napisanie wiadomości e-mail na adres: sekretariat@raclawicka.gda.pl
Treść wiadomości powinna zawierać następujące dane:
1. Tytuł maila: Konferencja „Co tu począć?”.
2. Imię nazwisko osoby dorosłej uczestniczącej w warsztacie.
3. Numer telefonu.
4. Tytuł wybranego warsztatu dla rodzica.
5. Imię i nazwisko oraz wiek dziecka uczestniczącego w warsztatach.
W odpowiedzi otrzymacie Państwo potwierdzenie i szczegóły dotyczące uczestnictwa w Konferencji.
Konferencja organizowana dla mieszkańców Gdańska, ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń!
---